Solid økning for Norwegian Outlet!

Markedskoordinator Victoria Ek og daglig leder ved Norwegian Outlet, Eivind Sørland, kan glede seg over at flere kunder besøker outleten i Vestby.

Markedskoordinator Victoria Ek og daglig leder ved Norwegian Outlet, Eivind Sørland, kan glede seg over at flere kunder besøker outleten i Vestby. Foto:

Av
Artikkelen er over 6 år gammel

Norwegian Outlet har hatt en bra besøks- og omsetningsvekst så langt dette året.

DEL

Daglig leder Einar Sørland kan glede seg over at flere og flere vil handle hos Norwegian Outlet.

- Mens totalmarkedet på klær og sko så langt i år kan vise til en svært laber utvikling, har Norwegian Outlet hatt en besøks- og omsetningsvekst på over 20 prosent. Dette kan skyldes konseptets unike posisjon, samt at miksen av merkevarebutikker har blitt ytterligere forsterket. Både G-Star, Lexington og Kari Traa har flyttet inn i det siste og øker publikums lyst til å ta turen, mener daglig leder Einar Sørland.

Satser videre

Norwegian Outlet innrømmer samtidig at markedet er tøft og kundene reiser i snitt over to timer for å besøke merkevarebyen. Nå har de ansatt en ny person som skal få kundene enda mer fornøyd.

- For å innfri kundenes forventninger er det nå ansatt en egen retailsjef. Marte Glenday Iversen har nylig begynt i denne stillingen, forteller Sørland.

Marte Glenday Iversen sier dette.

- Mitt hovedfokus vil være å sikre at alle butikkene innfrir kundenes forventninger og at lysten til fremtidige besøk forsterkes ytterligere. Dette er i tråd med et ønske om å ytterligere styrke posisjonen overfor forbrukerne.

Lang tid i bransjen

Marte vil stå sentralt i en forsterket retail-satsing fra Norwegian Outlet og har en sterk bakgrunn innenfor dette fagfeltet. Tidligere har hun blant annet jobbet som butikksjef for Only og Jack&Jones og senere som distriktssjef i Bestseller Retail Europe. Videre har hun jobbet som merchandiser for Vero Moda-kjeden i Bestseller Wholesale. Etter 12 år i Bestseller fikk Marte ansvaret som Country Manager for JC i RNB Retail and Brands, der hun var i to år. Hun kommer nå fra stillingen som kjedeleder i Babyshop.

Ordinære kjøpesentere har ikke en slik funksjon i sin administrasjon, men Norwegian Outlet anser dette som en forutsetning for å skape best mulig handleopplevelser.

- Å fokusere på at kundene alltid reiser fornøyde hjem med flere handleposer er essensielt for å oppnå positive ringer i vannet, sier daglig leder Einar Sørland.

- Vi har en klar ambisjon om å bli best på retail. Dette forventer vi at øker handlekurven og lønnsomheten over tid.

Artikkeltags