Spisestedet er blant de åtte første i landet som får dette

Thomas Næss er fornøyd med å være tidlig ute med å få på plass de selvbetjente kassene på Burger King på Vestby Storsenter.

Thomas Næss er fornøyd med å være tidlig ute med å få på plass de selvbetjente kassene på Burger King på Vestby Storsenter.

Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

Burger King på Vestby Storsenter er én av totalt åtte Burger King-restauranter på nasjonal basis som har fått selvbetjente kasser i restauranten. Daglig leder Thomas Næss håper de kan være med på å øke omsetningen ytterligere.

- Vi har nå vært her i fire år i oktober, og vi har hatt en solid økning i omsetningen alle årene. Vil vil fremdeles være like mange på jobb, men de selvbetjente kassene gjør at vi kan prioritere og jobbe annerledes, sier Næss, som også kan fortelle at de fikk inn disse kassene forrige uke.

- Er i vinden

Næss forteller at de sammen med blant annet Burger King på Vinterbro var en av de første Burger King-restaurantene her til lands til å få de nye selvbetjente kassene. Først ute var Strømmen for flere måneder siden.

- Burger King på Strømmen prøvde de først ut for å se hvordan de ville funket. Det var først forrige uke at de kom opp i andre restauranter, sier den daglige lederen.

Så langt har det gått over all forventning og Næss håper de selvbetjente kassene kan være med på å forenkle opplevelsen for både gjesten og den ansatte.

- Vi har sett så langt at det er de yngste som benytter seg av disse, men jeg har stått ved siden av dem noen dager for å hjelpe til for de som kanskje synes det er nytt og skummelt også, sier Næss.

Burger King på Vestby Storsenter har doblet omsetningen siden starten i 2013.

Burger King på Vestby Storsenter har doblet omsetningen siden starten i 2013.

Doblet omsetning

Thomas Næss vil ikke si noe spesifikt om omsetningstallene så langt i år, men han kan røpe at den er doblet siden de startet opp restauranten i 2013.

- Vi øker stadig omsetningen, og vil gjøre alt for å gjøre oss mer tilgjengelige for gjestene, sier han.

Han har også troen på at de nye selvbetjente kassene vil være lønnsomme for restauranten på flere måter enn bare det at de ansatte kan prioritere andre ting enn kun kassejobbing.

- Vi har allerede sett at de er veldig flinke på mersalg. Det er ikke alltid alle de ansatte tør å spørre alle om de vil ha noe ekstra ved siden av maten sin, men disse kassene gjør dette automatisk, legger han vekt på.

Burger King skal også blant annet om noen måneder ta steget videre og få en egen bestillings-app til telefoner.

- Det er den samme programvaren som disse kassene. Da kan man bestille hjemmefra og se hvor lenge det er til maten er ferdig, og slippe unna mye av køene på travle dager, sier han.

Artikkeltags